NIMA Marketing A

Bij marketing draait alles om het zo goed mogelijk te laten inspelen op de wensen en behoeften van de klant. In plaats van producten centraal te stellen, verplaatsen marketingmanagers zich voortduren in de gedachten van klanten. Vaak wordt ook wel gezegd, verkopen is: ’het aan de man brengen van producten die je als bedrijf voorhanden hebt’, terwijl marketing is: ’ervoor zorgen dat je als bedrijf de juiste producten voor je klanten in de schappen krijgt’. Het gaat in de marketing dus niet alleen om een uitgekiend product, maar ook om de juiste distributie, prijs en promotie. Deze factoren samen vormen de zogenoemde marketingmix. Als een van de vier elementen niet klopt wordt een product niet (voldoende) gekocht, waardoor een bedrijf omzet en winstdoelstellingen misloopt. Bovendien blijft de doelgroep waarschijnlijk zitten met onbevredigde wensen en behoeften. De opleiding NIMA Marketing A speelt op al deze zaken in en biedt een goede basis voor iedereen die aan het begin van een actieve marketing carrière wil staan.

Voor wie is deze opleiding?
Iedereen met een vooropleiding mbo, havo, vwo of relevante werkervaring op dit niveau. De NIMA Marketing A is ter voorbereiding op het landelijke examen dat centraal wordt afgenomen. De NIMA Marketing A kandidaat kan bij diplomering en bewezen competenties doorstromen naar de opleiding NIMA Marketing B of C. Daarnaast bestaat de mogelijkheid door te stromen naar een hbo opleiding.

Wat is de inhoud van deze opleiding?
NIMA gediplomeerden zijn werkzaam in de marketing binnen zowel het MKB als binnen grote (multinationale) organisaties. Deze commerciële en non-profit organisaties opereren in verschillende marktsegmenten, bijvoorbeeld: marketingactiviteiten, taken op het gebied van verkoop en/of communicatie. Ze houden veelvuldig persoonlijk contact met relaties en klanten. Daarnaast vervullen ze taken op het gebied van informatie- en datamanagement. Ze bezitten kortom alle toepassingsvaardigheden om op uitvoerend marketingniveau werkzaam te zijn. Belangrijke kerncompetities en -taken zijn o.a.:

  • Marketing gerelateerd competenties (bv. relatiemanagement, coördineren en
  • marketingproject)
  • Sociale en communicatieve competenties (bv. schriftelijke en digitale communicatie)
  • Management en organisatorische competities (bv. omgaan met verantwoordelijkheid)
  • Persoonlijke ontwikkeling competenties (bv. openstaan voor vernieuwing, systematisch
  • denken)
  • Assisteren van de marketingmanager
  • Betrokkenheid bij marketingplanning en commerciële activiteiten
  • Beheren van informatie en data
  • Uitvoeren van marktonderzoek
  • Organiseren van evenementen

Inschrijving
Aanmelding is mogelijk op onze website (www.oke4u.nl) of via een email naar info@oke4u.nl. Bellen mag ook: 06-21981508.

Duur en kosten
Tijdsduur: 14 lesavonden van 3 uur.
Niveau: mbo+
Kosten: €950,- excl. lesmaterialen, excl. BTW.

Mogelijk vervolg op deze opleiding
Heeft u interesse, maar is dit niet de opleiding die u zoekt? Bekijk onze andere mogelijkheden op www.oke4u.nl. Heeft u vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op via info@oke4u.nl.
Bellen mag ook: 06-21981508.