Contactcenter Medewerker

Dé markt van de toekomst is telecom. Haast nergens gaat zoveel geld om en volgen technologische ontwikkelingen elkaar zo snel op. Contactcenters hebben in deze bedrijfstak een centrale rol. Er worden de essentiële contacten gelegd met klanten en/of prospects. Werknemers hebben dagelijks contact met de meest uiteenlopende mensen en situaties. Dit maakt het werk niet alleen afwisselend en uitdagend, maar biedt tegelijkertijd kansen jezelf op alle mogelijke manieren te ontwikkelen. Zo leer je problemen oplossen, maar ontwikkel je tegelijkertijd assertiviteit, commercieel inzicht en overtuigingskracht. Bovendien kun je op tal van plekken terecht! Werken op een helpdesk, klantenservice, sales & marketing afdeling, ordernotatie of antwoordservice? Advies geven aan de hand van ondersteuning en informatie of toch liever verkoopgericht bezig zijn? Het kan allemaal! OKE4U zorgt voor een gedegen opleiding en maakt je een kei op het gebied van (tele) communicatie, klantgerichtheid, verkoop en/of advies.

Voor wie is deze opleiding?
Iedereen met een vooropleiding of gelijkwaardig aan mbo niveau 2. Op basis van eerder verworven en aantoonbare competenties kunnen vrijstellingen binnen het programma worden verkregen. De contactcentermedewerker heeft de mogelijkheid na succesvolle voltooiing van niveau 3 door te stromen naar de functie van teamleider (niveau 4).

Wat is de inhoud van deze opleiding?
Als contactcenter medewerker voer je telefoongesprekken met klanten. Je verzamelt klant-, product- en marktinformatie, bereidt verkoopgesprekken voor, handelt klachten af en/of staat klanten bij met goede raad en advies. Door goed te luisteren en jezelf te verplaatsen in de situatie speel je direct in op wat de klant zegt. Je leert gestructureerd en tactisch te werken en haalt zo het maximale
effect uit telefoongesprekken. Dit doe je aan de hand van een draaiboek, waarin meer informatie staat over het product of dienst waarover je met de klant contact neemt. Tijdens het bellen zet je alle informatie die je krijgt om in de computer. Afhankelijk van de opdracht zorg je na het gesprek voor een eventuele vervolgactie, bijvoorbeeld door het sturen van een e-mail. Als contactcenter medewerker weet je ook in lastige of onvoorspelbare situaties het hoofd koel te houden, overtuigend over te komen of een klant gerust te stellen. Je houdt altijd het doel van het gesprek en de doelen van het bedrijf voor ogen. Herken jij jezelf in deze beschrijving? Of ga je graag met mensen om, heb je een vlotte babbel en kun je klantgericht denken én handelen? Dan is de opleiding contactcenter medewerker echt iets voor jou. Belangrijke kerncompetities en -taken zijn o.a.:

  1. Ondernemend en klantgericht (initiatiefrijk handelen)
  2. Overtuigen en beïnvloeden (klant- en/of (bedrijfs)commerciële doelstellingen behalen)
  3. Relaties bouwen en netwerken (bouwen een goede klantrelaties)
  4. Formuleren en rapporteren (verkregen klantinformatie verwerken en analyseren)
  5. Onderzoekt de markt en maakt plannen
  6. Telefoneert klantgericht en voert zo nodig het verkooptraject uit
  7. Verricht gelijktijdig handelingen via het computertelefoniesysteem

Inschrijving
Aanmelding is mogelijk op onze website (www.oke4u.nl) of via een email naar info@oke4u.nl. Bellen mag ook: 06-21981508.

Duur en kosten
Tijdsduur: 1 tot 2 jaar.
Niveau: mbo niveau 3
Kosten: Prijs op aanvraag*
*Subsidieregeling Praktijkleren is van toepassing per 1 januari 2014

Mogelijk vervolg op deze opleiding
Heeft u interesse, maar is dit niet de opleiding die u zoekt? Bekijk onze andere mogelijkheden op www.oke4u.nl. Heeft u vragen of opmerkingen? Aarzel dan niet en neem contact met ons op via info@oke4u.nl.
Bellen mag ook: 06-21981508.